Tuesday 9 October 2012

kimbap/ sushi roll


ASSALAMUALAIKUM semua..

demam korean ni dah lama kan menghidap diri saya... everytime tgk korean drama , i can't resist with the food yg dorang makan..saya teringin sangat nak makan black bean paste noodles, kimbap,bibimbap, kimchi, ramen etc etc etc...drools sambil menaip ni..:D

hari ni nak share my way to enjoy kimbap..hai mkn bnyk2 pun xpe..for sure makin debab2 ler org yg makannya,,hahaha

saya pernah buat kimbap/sushi roll ni guna pulut biasa yg buat utk kuih tu...mmg sedap tapi sooo sticky ler.. kali ni saya guna beras yg betul ler...beli di tesco..rm 9.90 jer.
dan nak roll tu sepatutnya ada mat/tikar utk sushi kan..tapi saya xde ...saya taram jer guna plastic alas ngan seaweed tu dan isi filingnya..jadik ler kan.






saya gunakan pin roll dan lapiskan dgn plastic dan gelek rata nasi tu...kemudian sy lapiskan dgn seaweed
















kemudian saya layerkan dgn telur dan add filling ..filling ni ikut suka eh..klu nk letak ketam ke, udang ke...sy cuma gunakan sosej jer, salmon also cun eh...

kemudian saya roll seperti biasa dan potong.


 hidang dgn wasabi dan sushi soy
HAPPY kimbaping!!!

No comments:

Post a Comment